Pływanie

Korzyści z pływania niezależnie od poziomu sprawności

Bez względu na nasz poziom sprawności, ogólne korzyści płynące z pływania mogą znacznie poprawić nasze życie. Pływanie może pozytywnie wpływać na nasze mięśnie, przekształcać nasz organizm w cardio-maszynę, a nawet relaksować nasz szybciej niż zaciszna plaża na Bahamach. Sprawdźmy, jakie są najlepsze korzyści z pływania na basenie.

Najważniejsze korzyści z pływania

  • Trenuje całe ciało

Pływanie angażuje wszystkie mięśnie ciała. Dlatego bez względu na to, czy pływamy delikatnym stylem klasycznym, czy motylkiem, trenujemy całe ciało. Ponadto, ćwiczenia w wodzie sprawiają, że ciało pracuje ciężej. Z tego względu 30 minut w basenie jest warte 45 minut takiej samej aktywności na lądzie.

  • Świetne dla dobrego samopoczucia

Zaledwie 30 minut pływania 3 razy w tygodniu wraz ze zbilansowaną, zdrową dietą i stylem życia to jeden z najlepszych sposobów na zachowanie dobrej kondycji i zdrowia oraz na pozytywne nastawienie psychiczne.

  • Odstresowuje i relaksuje

Niezależnie od tego, czy jest to nasza stresująca praca, energiczne dzieci, czy po prostu życie daje nam w kość; wszyscy mamy chwile, gdy chcemy po prostu krzyczeć! Cóż, pomoc jest pod ręką. A jest nią regularne pływanie. Taka czynność może obniżyć poziom stresu, zmniejszyć lęk i depresję, a także poprawić wzorzec snu. Uzyskanie psychicznych korzyści wymaga jedynie lekkiego pływania. Nie musimy pływać, jakbyśmy walczyli o złoto olimpijskie.

  • Spala te kalorie

Pływanie to jeden z najskuteczniejszych sposobów na spalanie kalorii. Łagodne pływanie może spalić ponad 200 kalorii w zaledwie pół godziny, a więc ponad dwa razy więcej niż chodzenie. Natomiast szybsze pływanie sprawi, że zbędny tłuszcz zniknie szybciej niż podczas biegania lub jazdy na rowerze.

  • Zmniejsza ryzyko chorób

30 minut pływania tygodniowo jest nie tylko świetną formą ćwiczeń sercowo-naczyniowych, ale także chroni przed chorobami serca, udarem mózgu i cukrzycą typu 2.

  • Wspiera organizm

Woda podtrzymuje do 90 procent masy ciała. Dlatego, jeśli skręciliśmy kostkę podczas meczu piłki nożnej, doznaliśmy długotrwałej kontuzji albo jakiejś choroby, pływanie jest świetnym sposobem na pozostanie aktywnym.

  • Zwiększa poziom energii

Brak aktywności jest często odpowiedzialne za brak energii w naszym organizmie. Zaledwie 30 minut pływania 3 razy w tygodniu może zwiększyć poziom energii poprzez zwiększenie tempa metabolizmu.

  • Ćwiczenia bez potu

Jeśli tym, co nas zniechęca do ćwiczeń, jest pocenie się, pływanie może być dla nas idealną opcją. Będąc w wodzie, nigdy nie poczujemy potu na naszej skórze, bez względu na to, jak ciężko będziemy ćwiczyć. A to dlatego, że woda nieustannie będzie nas chłodzić.