Trening

8 ćwiczeń, które można wykonywać w domu

Możecie być zaskoczeni zakresem aktywności, jaki może przyczynić się do osiągnięcia tygodniowego celu 150 minut treningu. Regularne ćwiczenia nie muszą wiązać się z chodzeniem na siłownię ani nawet wychodzeniem z domu. Jeśli nasze obowiązki sprawiają, że trudno nam wyjść na zewnątrz, istnieje wiele sposobów na ćwiczenia w domu. Oto kilka pomysłów:

  • Ćwiczenia z poradnikiem osobistego trenera

Szybka sesja ćwiczeń w domu z poradnikiem osobistego trenera ma na celu poprawę naszej siły, równowagi i koordynacji. Nie potrzebujemy żadnego specjalnego sprzętu. Wystarczy para wygodnych butów sportowych.

  • Joga z poradnikiem

Ten delikatny trening z poradnikiem, gdzie nauczyciel jogi prowadzi nas krok po kroku, pomoże rozładować nasz stres i napięcie. Ponadto sprawi, że poczujemy się zrelaksowani i naładowani energią.

  • Rozciąganie

Badania wykazują, że delikatne ćwiczenia rozciągające, w których wykorzystujemy własną wagę ciała jako źródło oporu, poprawiają krążenie oraz zmniejszają ból i stany zapalne związane z zapaleniem stawów. Rozciąganie może również pomóc w utrzymaniu giętkich i ruchliwych stawów.

  • Skakanka

To proste ćwiczenie można wykonywać w dowolnym miejscu i czasie – w pomieszczeniu lub na zewnątrz. Wszystko, czego potrzebujemy, to skakanka. Zaledwie kilka minut skoków może poprawić nasze zdrowie fizyczne, polepszyć sprawność serca i płuc, wzmocnić kości, a do tego poprawić równowagę i elastyczność.

Wystarczy skakać przez 20-30 sekund, a potem pochodzić w miejscu przez 30 sekund. I tak możemy powtarzać tę czynność, ile tylko chcemy. W miarę poprawy kondycji możemy też wydłużyć czas skoków.

  • Ogrodnictwo

Jeżeli mamy dom z ogrodem, to być może już wykonujemy więcej aktywności fizycznej, niż nam się wydaje. Czynności takie jak kopanie, koszenie trawnika, czy pielenie wymagają różnych ruchów i rozciągań, które angażują mięśnie całego ciała.

Ponadto spędzanie czasu na świeżym powietrzu oraz podziwianie widoków i zapachów kwiatów to wspaniały sposób na poprawę samopoczucia psychicznego.

  • Prace domowe

Każda aktywność, która podnosi tętno, nieco nas rozgrzewa i sprawia, że brakuje nam tchu. A to z kolei przyczynia się do osiągnięcia celu, jakim jest tygodniowe 150 minut aktywności fizycznej. Więc następnym razem, gdy będziemy odkurzać, wycierać kurze, czy tańczyć z mopem, spróbujmy zwiększyć tempo.

Przykładowo, możemy też szybko maszerować w miejscu podczas zmywania naczyń. Dobrym sposobem jest również ręczne mycie samochodu albo okien. Takie czynności zagwarantują nam większy ruch i rozciąganie.

  • Taniec

Taniec nie tylko pomaga zachować dobrą kondycję i zdrowie, ale może również zapewnić bardziej pozytywne spojrzenie na życie. Więc kiedy mamy 10 minut dla siebie, powinniśmy włączyć nasze ulubione piosenki i zafundować sobie szybki taniec w pokoju.

  • Wchodzenie po schodach

Schody to skuteczny i łatwy sposób na ćwiczenia w domu, bez żadnego innego sprzętu. W rzeczywistości wchodzenie po schodach spala więcej kalorii na minutę niż bieganie. Co więcej, jest dobre dla utrzymania mocnych kości, sprawności sercowo-naczyniowej i kontroli wagi. Warto pobiegać po schodach w górę i w dół przez 10 minut.