Motywacja

Jak zmotywować się do ćwiczeń i zdrowej diety

Wszyscy lubimy zrelaksować się po ciężkim dniu pracy i nierzadko nie mamy już ochoty na cokolwiek innego. Z tego względu często decydujemy się na przygotowanie sobie szybkiego obiadu w mikrofali i leżenie plackiem przed ekranem. Dlatego wstawanie z wygodnej sofy wymaga tutaj dodatkowej motywacji. Oto kilka porad, jak sobie z tym radzić oraz motywować się do ćwiczeń i zdrowego odżywiania.

System małych kroczków

Ludzie często myślą, że jeśli przegapią kilka ćwiczeń, to nie warto już wracać do pracy. Stawiamy sobie zbyt ambitne cele. A to sprawia, że gdy doświadczamy pierwszej wpadki, jesteśmy gotowi się poddać całkowicie. Komplikacje zdarzają się każdemu z nas, zwłaszcza jeśli prowadzimy szybki tryb życia. Dlatego nie bójmy się zaczynać od nowa po przerwie. Ważne jest, aby postępować małymi kroczkami. Wyznaczanie sobie zbyt wysokich celów łatwo zabije naszą motywację.

Stworzyć jasny plan działania

Warto przygotować sobie jasny plan działania na nadchodzące miesiące. Wyszczególnić to, co chcemy osiągnąć i potrzebne do tego środki. Kiedy jesteśmy zdeterminowani i dążymy do swoich celów dzień po dniu, łatwiej jest utrzymać motywację.

Wizualizacja celów

Wizualizacja celów również jest pomocna. Dostępne są do tego różne aplikacje mobilne albo tradycyjny długopis i kartka. Można stworzyć wizualny kalendarz i odhaczać pole po każdym udanym treningu.

Wprowadzanie drobnych zmian w diecie

Jeżeli odchodzimy od zdrowych nawyków żywieniowych, łatwo jest się zupełnie zatracić i przestać dbać o spożywanie zdrowej żywności. Z tego względu najlepiej zacząć od niewielkich zmian w nawykach żywieniowych. Ponadto, powinniśmy śledzić to, co aktualnie spożywamy. Zadbajmy o zróżnicowaną dietę z dobrą ilością białka, zdrowych węglowodanów i dobrych tłuszczów.

Dostosowanie własnych nawyków

Niewielkie zmiany w rutynach mogą mieć duże znaczenie i wspierać nasze cele. Przykładowo, jeżeli naszym celem jest utrata wagi, nie powinniśmy przechowywać w naszej kuchni niezdrowych bomb kalorycznych. Albo, jeżeli trenowaliśmy wieczorami, lecz to nie zadziałało, spróbujmy zmienić czas treningu i ćwiczmy rano. Możemy nawet przygotować wieczorem nasz sprzęt i postawić przy łóżku, abyśmy byli gotowi na poranne ćwiczenia.

Warto pamiętać, że zmiany nie zachodzą z dnia na dzień. Z tego względu należy aktywnie próbować nowych drobiazgów. Jeżeli już dzisiaj zaczniemy zmieniać małe rzeczy w naszym życiu, po roku pojawią się całkiem zadowalające wyniki.