Fitness

Fitness nie dla wszystkich? Przeciwwskazania do ćwiczeń

Aktywność fizyczna to obowiązek każdego człowieka, któremu zależy na utrzymaniu dobrego zdrowia i kondycji. Pojęcie aktywności fizycznej kryje w sobie szeroki zakres ćwiczeń, ale warto wspomnieć również o spacerach, czy pływaniu. Kluczem do sukcesu i do pokochania sportu jest dopasowanie formy aktywności fizycznej do własnych wymagań i możliwości. Dzisiaj porozmawiamy sobie o przeciwwskazaniach do fitnessu.

Intensywne ćwiczenia niewskazane dla osób po urazach

O tym, jak groźne potrafią być kontuzje, wiemy na przykład z meczów piłki nożnej. Pozornie zwykły upadek na murawę i zupełnie niewidoczna gołym okiem kontuzja potrafi uziemić sportowca na długie miesiące, a niektórzy z powodu kontuzji zostali zmuszeni do pożegnania się z ukochanym sportem. Wszelkiego rodzaju uszkodzenia stawów uniemożliwiają dalsze treningi.

Jeśli jesteś w trakcie rekonwalescencji po urazach lub cierpisz na dyskopatię, zmagasz się z chorobami stawu kolanowego albo skokowego — intensywne treningi, w tym fitness, nie są dla Ciebie. W przypadku ciężkich urazów fitness powinien być zastąpiony spacerami lub pływaniem na basenie.

Ostre treningi nie dla kobiet w ciąży

Nie odkryjemy Ameryki stwierdzeniem, że kobiety w ciąży nie powinny intensywnie ćwiczyć. Nie oznacza to oczywiście, że przyszłe mamy powinny zaprzestać jakiejkolwiek aktywności fizycznej. Aktywne panie znajdą dedykowane ćwiczenia dla kobiet w ciąży. Oczywiście wszelkie ćwiczenia należy konsultować z lekarzem prowadzącym ciążę.

Szczególną uwagę podczas treningu — zaawansowanego mniej lub bardziej, powinny zachować również osoby zmagające się z zaburzeniami pracy serca. W niektórych przypadkach badania kardiologiczne również mogą dać wynik zobowiązujący do zaprzestania fitnessu. Sytuacja z ćwiczeniami jest niejasna również u osób cierpiących na cukrzycę. Nie oznacza to, że ruch dla cukrzyków jest niewskazany — po prostu trzeba go konsultować z lekarzem.

Zanim zrezygnujecie z uprawiania jakiegokolwiek sportu, porozmawiajcie z lekarzem. W ten sposób uzyskacie rzetelną wiedzę na temat aktywności fizycznej, jaka jest w Waszym przypadku najlepsza.