Trening

Niezawodne sposoby na walkę z cellulitem

Cellulit jest złożonym zjawiskiem i warto mieć na uwadze, że skóry gładkiej jak spod ręki grafika mieć nie będziemy. Nawet najszczuplejsze i najbardziej wysportowane dziewczyny mogą mieć cellulit, który lubi pokazywać się na przykład w trakcie cyklu miesiączkowego. Warto jednak wiedzieć, że widoczność cellulitu można ograniczyć. Z pomocą przychodzi aktywność fizyczna.

Ćwiczenia aerobowe w walce z cellulitem

Cellulit powstaje z powodu nieprawidłowego przepływu krwi i limfy oraz przez odkładanie się tłuszczu. Jak wielu z Was na pewno się domyśla, brak ruchu to jedna z najczęstszych przyczyn, które powodują powstawanie tak zwanej skórki pomarańczowej. Regularne ćwiczenia bardzo szybko zapewnią zauważalne efekty.

Do najskuteczniejszych ćwiczeń przeciwko cellulitowi należą ćwiczenia aerobowe, czyli takie, które pobudzają mięśnie do pracy, serce do szybszego bicia i powodują, że oddychamy szybciej. Podczas treningów aerobowych dochodzi do spalania tkanki tłuszczowej, w tym tej, która odpowiada za cellulit. Do ćwiczeń aerobowych możemy zaliczyć między innymi bieganie, które jest jedną z najprzyjemniejszych aktywności fizycznych.

Ćwiczenia pobudzają układ krążenia i sprawiają, że poprawia się ogólny wygląd skóry. Połączone ze zdrowszą dietą (warto odstawić napoje gazowane i słodycze), mogą poprawić naszą sylwetkę, skórę i samopoczucie.

Walka z cellulitem dla leniwych — pływanie

Jednym z najskuteczniejszych sposobów na cellulit jest właśnie pływanie, które na stan naszej skóry i tłuszczyku wpływa znakomicie. Pływanie ma dodatkowo jeszcze jedną zaletę — jest naprawdę przyjemne, relaksujące i nie tak wysiłkowe, jak bieganie, czy fitness. To alternatywa dla osób, które nie lubią ćwiczyć i naprawdę ciężko im przekonać się do aktywności fizycznej.

Pamiętajmy, że uprawianie sportu i aktywność fizyczna to nie tylko sposób na gładką skórę, ale również na dobre samopoczucie. Aktywność fizyczna to także istotny czynnik w dbaniu o własne zdrowie. Naprawdę warto się przekonać do sportu i przemycić dobre nawyki do swojej codzienności.