FitnessSportTrening

Sport: dlaczego warto odpoczywać?

Regularne uprawianie sporu może skutkować zniechęceniem albo przemęczeniem organizmu. Dlatego psychologowie sportowi podkreślają znaczenie systematycznego…odpoczynku. Choć wielu osobom wydaje się to głupim pomysłem, świadome zrobienie przerwy w treningach przynosi wiele korzyści.

Jak sprawić, by sport był efektywny?

Przede wszystkim liczy się systematyka i plan. Układając rozkład treningów należy przeznaczyć jeden dzień w tygodniu na regenerację. Nawet wielcy sportowcy robią przerwy, a żeby osiągać pożądane rezultaty trzeba to zaakceptować. Oczywiście regeneracja nie oznacza leżenia bezczynnie na kanapie. Tu sposobów jest naprawdę wiele, ale podstawowym założeniem jest sprawienie, aby mięśnie mogły odpocząć.

Kolejnym krokiem jest podjęcie decyzji, czym właśnie ma być dzień odpoczynku. Warto stawiać tu na rozwiązania, które zapewniają pewien rodzaj aktywności, jednak jest ona czymś relaksującym i nie obciąża mięśni. Najlepszym rozwiązaniem jest więc wprowadzenie elementów jogi, rozciągania, zajęcia na basenie czy po prostu długi spacer. Jeśli ktoś ma taką możliwość, może pozwolić sobie na saunę, jacuzzi czy odnowę biologiczną. Chodzi o połączenie ruchu z odpoczynkiem psychicznym i dobrym nastawieniem. Kluczem do sukcesu jest bowiem umysł. Sport bywa wymagający, jednak przy rozsądnym podejściu daje wiele możliwości, poprawia zdrowie i umożliwia zachowanie dobrego humoru.

Nauka wsłuchiwania się we własne ciało

Wbrew pozorom, ludzki organizm wysyła odpowiednie sygnały. Gdy jest przemęczony uświadamia to poprzez senność czy znużenie. Nauczenie się słuchać ciała bywa kluczowym aspektem, uzupełniającym trening.